piątek, 4 września 2009

CakePHP

Zacząłem pisać przed wakacjami portal reklamowy dla specyficznej branży.
Do tej pory używałem głównie proceduralnego PHP4. Zrobiło tam się już sporo kodu, i gdy po wakacjach do tego usiadłem to wymiękłem.

Czas zacząć pisać nowocześnie i z sensem. PHP obiektowe, wzorzec MVC i któryś z frameworków.

Wybierałem pomiędzy:
Symfony
CakePHP
CodeIgniter

Symfony wydał mi się na start zbyt skomplikowany, na początku przysiadłem do CI. Wydawał się przyjemny ale chciałem spróbować również ciasteczka (CakePHP).
MIŁOŚĆ :)

Przerobiłem pierwszy tutorial z pseudo blogiem - szokujące jest jak łatwo osiąga się rzeczy proste.
Olbrzymie zaoszczędzenie czasu, spójność kodu, nazw klas. Cake wymaga wielkiego porządku, ale to bardzo pomaga przy większych projektach niż strona z 5 podstronami.

Będe tu zdawał relację z nauki też cudeńka ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz